Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2010

Μουστοκούλουρα

Έπρεπε ο μούστος, που μου έφερε ο καλός συνάδελφος Θοδωρής από τα σταφύλια του, με τη φροντίδα της Δέσποινας πάντα, να πιάσει τόπο.
Γι' αυτό επειδή δεν μου αρέσει καθόλου η μουσταλευριά, φυσικό επόμενο ήταν να καταναλώσω τον μούστο φτιάχνοντας μουστοκούλουρα.
Η μέρα ήταν καλή, Σάββατο αύριο και δεν έχουμε τον βραχνά του πρωινού ξυπνήματος, οπότε ευκαιρία να χωθούμε στην κουζίνα (εγώ δηλαδή) και να βγούμε όταν η νύστα και η κούραση μας καταβάλλει.
Αααααχ!!, θα μου πείτε, τρέλα που έχει ο κόσμος!!!
                   
Υλικά
1 κούπα λάδι(2oo gr)
1/2 κούπα πετιμέζι (εγώ έβαλα μελάσα)(140 gr)
1 1/2 κουταλάκι σόδα
1 κούπα μούστο(250 gr)
1/2 κούπα ζάχαρη
1 κουταλιά της σούπας κανελογαρύφαλλα σκόνη
2 κουταλιές της σούπας κονιάκ
χυμός από μισό λεμόνι
4 κούπες αλεύρι(έβαλα 580 γρ.)
3 κουταλιές της σούπας κακάο
1/2 κουταλάκι αλάτι
         

Προετοιμασία
Ανακατεύουμε και δουλεύουμε καλά το λάδι με το πετιμέζι ή τη μελάσα. Προσθέτουμε την σόδα διαλυμένη στο μούστο, τα κανελλογαρύφαλλα, το κακάο, τη ζάχαρη, το κονιάκ και το χυμό λεμονιού.
Δουλεύουμε πολύ καλά τη ζύμη και τέλος προσθέτουμε λίγο-λίγο το αλεύρι συνεχίζοντας το ζύμωμα.
Αν θέλουμε τα κουλούρια μας να είναι μαλακά, πρέπει η ζύμη να είναι μαλακή  και  να σχηματίζονται τα κουλουράκια με το κορνέ, πάνω σε ταψάκι με αντικολλητικό χαρτί.
Αν όχι, τότε θα προσθέσουμε κι άλλο αλεύρι ώστε η ζύμη μας να πλάθετε.
Οπότε πλάθουμε τα κουλουράκια με τον τρόπο που θέλουμε και τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 20 λεπτά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου