Τετάρτη 15 Μαρτίου 2017

Γρήγορη Πρασοτυρόπιτα

Κι ήρθε η ώρα της πίτας, ήρθε η ώρα της απόλαυσης, κι αν η πίτα μου αυτή την φορά δεν έχει φύλλο δεν στερείται καθόλου σε γεύση και είναι τόσο απολαυστική!!.
Η απόλαυση όμως κράτησε λίγο, ίσως την επόμενη φορά χρειαστεί να διπλασιάσω την δόση και θα το κάνω να είστε σίγουροι.
Κι αυτή την φορά δεν κουράστηκα καθόλου να φτιάξω την πιτούλα, η μόνη κούραση, αν μπορούμε να το πούμε κούραση, ήταν το σοτάρισμα του πράσου, απειροελάχιστη ασχολία για αυτό το λαχταριστό αποτέλεσμα.
Είναι τόσο εύκολη αυτή η πιτούλα, που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε την λαϊκή μας παροιμία "πέσε πίτα να σε φάω", με την οποία χαρακτηρίζουμε κάποιον που είναι τεμπέλης και τα θέλει όλα έτοιμα σερβιρισμένα στο πιάτο.
"Πέσε πίτα να σε φάω", αλλά σας ορκίζομαι δεν είμαι τεμπέλα, αυτή την εποχή η ζωή μου έχει γίνει πολύ δύσκολη, με πολλές υποχρεώσεις, πολλές σκοτούρες, πολλές αλλαγές και συρρικνωμένο ελεύθερο χρόνο.
Άρα στον τομέα της κουζίνας, αυτό που χρειάζομαι τώρα, είναι "πέσε πίτα να σε φάω", απλά πράγματα!!
Γρήγορη Πρασοτυρόπιτα

Υλικά
(για 8-10 κομμάτια)
4 μεγάλα πράσα, το λευκό μέρος και λίγο από τρυφερό πράσινο, κομμένα σε ροδέλες
200 γρ. φέτα χοντροτριμμένη
2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο και λίγο ακόμη για την επάλειψη της φόρμας
αλάτι, πιπέρι

Για τον χυλό
1/2 κούπα αλεύρι για όλες τις χρήσεις (80 γρ.)
1/2 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
2 αυγά
3/4 της κούπας γάλα (200 γρ.)
2 γεμάτες κουταλιές της σούπας γιαούρτι στραγγιστό 
1 κουταλάκι του γλυκού μπέικιν πάουντερ 
1 κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο

Δημιουργία
Σε ένα τηγάνι βάζουμε 2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο και σοτάρουμε τα πράσα για 2-3 λεπτά μέχρι να μαλακώσουν.

Για τον χυλό, σε ένα μεγάλο μπολ χτυπάμε τα αυγά με το γάλα, το γιαούρτι και προσθέτουμε σιγά σιγά το αλεύρι, το μπέικιν πάουντερ, το αλάτι και το ελαιόλαδο, ανακατεύοντας με έναν αυγοδάρτη.
Λαδώνουμε μια φόρμα για τάρτα 25 εκατοστών περίπου ή ένα ταψί του ιδίου μεγέθους.
Απλώνουμε στην φόρμα τα πράσα, πασπαλίζουμε με την χοντροτριμμένη φέτα και από πάνω περιχύνουμε τον χυλό.


Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς Κελσίου για 40-45 λεπτά περίπου μέχρι να ροδίσει η επιφάνεια της πίτας.
Κόβουμε την πίτα μας, αφού κρυώσει λίγο, σε τρίγωνα ή τετράγωνα κομμάτια και καλή μας όρεξη!!

12 σχόλια:

  1. Τέτοιες πίτες μου αρέσουν εμένα!! Θα τη φτιάξω με την πρώτη ευκαιρία :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ και μένα Μαρία μου γιατί γίνονται στην στιγμή!!

      Διαγραφή
  2. Φαίνεται πολύ νόστιμη και λαχταριστή με την ωραία ροδοψημένη επιφάνεια!
    Ελπίζω γρήγορα να επανέλθεις σε πιο φυσιολογικούς ρυθμούς :)
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι πολύ νόστιμη Ερμιόνη μου!! σ'ευχαριστώ πολύ κι εγώ ελπίζω σύντομα να έχω περισσότερο ελεύθερο χρόνο!!

      Διαγραφή
  3. γρήγορη, πανεύκολη και νοστιμότατη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ανώνυμος19/2/18 19:13

    Είναι προτιμότερο φρέσκο γάλα ή εβαπορέ??

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φρέσκο συνήθως αλλά μπορείς και εβαπορέ αραιωμένο φυσικά!

      Διαγραφή
  5. Ανώνυμος19/9/18 10:42

    Υπέροχη!!! Την έχω φτιάξει 3 φορές!!!! Μπράβο τέλειες οι συνταγές σας!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ανώνυμος19/10/22 17:07

    μπορώ να αντικαταστήσω τη φέτα με κίτρινα τυριά της αρεσκείας μου; ευχαριστώ 🍕

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το έχω δοκιμάσει με κίτρινα τυριά. Σίγουρα γίνεται με κίτρινα τυριά αλλά η γεύση θα είναι εντελώς διαφορετική και φαντάζομαι και η υφή.

      Διαγραφή