Τρίτη 13 Ιουλίου 2010

Εκμέκ παγωτό

Αυτή την συνταγή την είδα πριν αρκετό καιρό στην εκπομπή "δέστε τους". Άλλαξα κάποια υλικά προς διευκόλυνσή μου και την έφτιαξα.
                                             

1 πακέτο φρυγανιές
Για το σιρόπι:
5 φλυτζάνια νερό
4 φλυτζάνια ζάχαρη
1 ξυλάκι κανέλα
2 φακελάκια σαλέπι
Βράζουμε όλα τα υλικά για το σιρόπι για 5 έως 7 λεπτά.
(Εμένα μου βγήκε υπερβολικό το σιρόπι, μου περίσσεψε πάνω από ένα φλυτζάνι, οπότε μπορούμε να βάλουμε 4 φλυτζάνια νερό και 3 ζάχαρη)
Για την κρέμα:
1 γάλα εβαπορέ παγωμένο για λίγο στην κατάξυξη (κρατάμε από αυτό μισό φλυτζάνι)
(εγώ έβαλα 280 γρ.κρέμα γάλακτος με χαμηλά λιπαρά)
1/2 γάλα ζαχαρούχο
2-3 κόκκους μαστίχα κοπανισμένη με λίγη ζάχαρη στο multi
2 φακελάκια σαλέπι(το βράζουμε σύμφωνα με τις οδηγίες και το σουρώνουμε, εγώ έβρασα 2 φλυτζ.του καφέ νερό και ανακάτεψα για λίγο στη φωτιά με τα 2 φακελάκια σαλέπι)
1 κρέμα γάλακτος φυτική 500 ml
1 φλυτζανάκι του καφέ λικέρ μαστίχα

1 βαζάκι γλυκό του κουταλιού (βύσσινο, κεράσι κτλ)για τη διακόσμηση.
                                                

Στρώνουμε τις φρυγανιές σε ένα παραλληλόγραμμο πυρέξ και τις περιχύνουμε με το σιρόπι. Βάζουμε στο ψυγείο να κρυώσει.
Ετοιμάζουμε την κρέμα παγωτό, χτυπώντας την κρέμα γάλακτος με το ζαχαρούχο, το εβαπορέ, το σαλέπι, την μαστίχα και το λικέρ,  μέχρι να πήξει ελαφρά και να γίνει ένα παχύρευστο μείγμα.
Απλώνουμε αυτό το μείγμα πάνω από τις φρυγανιές, οι οποίες έχουν πιεί το σιρόπι και βάζουμε το πυρέξ στην κατάψυξη.
Μετά από 4-5 ώρες, βγάζουμε από το ψυγείο(αν είναι σκληρό το αφήνουμε λίγο σε θερμοκρασία δωματίου να μαλακώσει) κόβουμε τετράγωνα κομμάτια, διακοσμούμε την επιφάνεια με το γλυκό του κουταλιού και σερβίρουμε. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου