Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010

Μελομακάρονα


Ήρθε η ώρα να φτιάξω και φέτος τα μελομακάρονά μου, μέσα από αμέτρητες δουλειές και ασχολίες.
Συνήθως δεν χρησιμοποιώ σιμιγδάλι για την παρασκευή τους, εκτός από μια χρονιά που δοκίμασα και τα έκανα με σιμιγδάλι.
Φέτος ακολουθώ την πεπατημένη, χωρίς σιμιγδάλι, κλασικά!!
Η δόση που χρησιμοποίησα είναι προσαρμοσμένη  στις δικές μου ανάγκες, βγάζει περίπου 50 κομμάτια μετρίου μεγέθους.
      
    
Υλικά
1 κούπα λάδι (200 γρ.)
1/2 κούπα μαργαρίνη (100 γρ.)
3/4 κούπα χυμό πορτοκάλι
3 κουταλιές της σούπας κονιάκ
ξύσμα από ένα πορτοκάλι
1 κούπα ζάχαρη (230 γρ.)
1 κουταλάκι κανέλα
1/2 κουταλάκι γαρύφαλλο
750 - 780 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 1/2 κουταλάκι μπέικιν πάουντερ
1 κουταλάκι κοφτό σόδα

Εκτέλεση
Κτυπάμε όλα τα υλικά στο μίξερ( εκτός από το αλεύρι και το μπέικιν) πολύ καλά μέχρι να πήξουν.
Προσθέτουμε το αλεύρι ανακατεμένο με το μπέικιν πάουντερ σιγά σιγά ανακατεύοντας, μέχρι η ζύμη μας να μην κολλάει.
Παίρνουμε κομμάτια από τη ζύμη μεγέθους καρυδιού και τα πατάμε  απλώνοντας τα πάνω σε ένα τρίφτη κάνοντας σχέδια  και συγχρόνως τα γυρίζουμε σχηματίζοντας ένα μικρό ρολό.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 20-25 λεπτά περίπου.

Για το σιρόπι
2 κούπες μέλι
2 κούπες ζάχαρη
2 κούπες νερό
(θα σας περισέψει λίγο)
Βράζουμε το σιρόπι για 5 λεπτά και το ξαφρίζουμε.
Βουτάμε τα μελομακάρονα λίγα-λίγα ζεστά μέσα στο σιρόπι, το οποίο, αφού βράσει, το έχουμε σε χαμηλή φωτιά.
Πασπαλίζουμε μόλις τα βγάλουμε με χοντροτριμμένο καρύδι ανακατεμένο με λίγη κανέλα και γαρύφαλλο.

Καλά Χριστούγεννα, καλή πρωτοχρονιά.

15 σχόλια:

  1. Και του χρόνου Μαρία μου. Να έχεις Καλά Χριστούγεννα. Υγεία σε σένα και στην οικογένειά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και του χρόνου με υγεία!!! Καλές γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γειά σου Μαράκι μου, πολύ ωραία τα μελομακάρονα.
    Σου εύχομαι καλά Χριστούγεννα και καλή πρωτοχρονιά!!!
    φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και του χρονου Μαράκι...
    Λαχταριστα φαινονται τα μελομακαρονα σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κατερίνα, ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά, υγεία πάνω απ'όλα για όλους.
    Καλές γιορτές, πολλά φιλιά

    Asteri, ευχαριστώ πολύ, εύχομαι επίσης καλές γιορτές και του χρόνου με υγεία.

    georgiaxara, ευχαριστώ πολύ, καλές γιορτές σου εύχομαι και ότι επιθυμείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Πολύ καλά έκανες και έκανες την δοκιμασμένη συνταγή, για να μη πάθεις τα περσυνά τα δικά μου.

    Καλές Γιορτές και ο καινούργιος χρόνος να φέρει μόνο χαρές!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. και του χρόνου, με υγεία!!!!
    καλά να περάσετε στις γιορτές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. και του Χρόνου!!!!Νάσαι καλά Μαράκι να ξαναφτιάξης τα γλυκά σου!!!Πέρνα απο το σπίτι μου, εχω ενα παιχνίδάκι για σένα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. kai tou xronou maria mou!!!me ygia kai eutixeia!kales giortes me tin oikogeneia sou na perasis!!filia pola!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Και του χρόνου με υγεία και γλύκα!!
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εγώ λέω να μαζευτούμε όλοι εμείς που φτιάξαμε μελομακάρονα φέτος και να δοκιμάζουμε ο ένας του άλλου... φαντάζεσαι τι έχει να γίνει :))

    Και του χρόνου να είσαι καλά, να περάσεις όμορφες γιορτές με τους αγαπημένους σου!

    Φιλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. τι λαχταριστα που φαινονται!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Και του χρόνου Μαρία!! Με υγεία!!!
    Καλές γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Και του χρόνου να είσαι καλά! Καλές γιορτές Μαράκι, με υγεία και ευτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ευχαριστώ Ελπινίκη, καλές γιορτές εύχομαι.

    Δύσπιστε την έχω πατήσει κι εγώ με τις δοκιμές δεν βαριέσαι. Καλές γιορτές να έχετε με υγεία.

    Γαστεροπληξ, εύχομαι και σε σας καλές γιορτές και ότι επιθυμείτε.

    Ριρή ευχαριστώ κι εσύ να είσαι καλά και καλές γιορτές. Δεν έχω μπεί στο μπλόγκ, έχω πολύ τρέξιμο ελπίζω να προλάβω σήμερα να δω το παιχνιδάκι σου.

    Βασιλική μου, σ' ευχαριστώ πολύ εύχομαι καλές γιορτές με υγεία και ευτυχία.

    Φιλάκια Εύα μου καλές γιορτές σου εύχομαι.

    Μπέττυ μου ωραίο θα ήταν αυτό θα είχε πλάκα.
    Σου εύχομαι ότι καλύτερο για τις γιορτές.

    Pansofix, σ' ευχαριστώ πολύ καλές γιορτές.

    Έφη ευχαριστώ, καλά Χριστούγεννα, καλή πρωτοχρονιά.

    Mia Maria, ευχαριστώ τις καλύτερες ευχές και από μένα.

    Θέλω να σας ευχαριστήσω όλους σας μέσα από την καρδιά μου για τις ευχές σας, και να σας ανταποδώσω τις ευχές.
    Φέτος οι δικές μου γιορτές δεν θα είναι όπως τις ήθελα λόγω κάποιων προβλημάτων υγείας, ευτυχώς περαστικών.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή