Κυριακή 24 Οκτωβρίου 2010

Μηλόπιτα με γιαούρτι και καρύδα


Η δημιουργία αυτής της συνταγής μέσα στο μυαλό μου έγινε πρόσφατα (εχθές), συνδυάζοντας διάφορα στοιχεία από διάφορες συνταγές που είχα φτιάξει.
Η εκτέλεσή της έγινε άμεσα γιατί εδώ και καιρό ο αγαπημένος μου ανδρούλης μου έλεγε: μα δεν θα φτιάξεις καμμιά μηλόπιτα; καιρό έχεις να φτιάξεις μηλόπιτα!! κ.ο.κ.
Έπρεπε όμως να βρώ μια συνταγή που να αρέσει και σε μένα, γιατί είμαι λίγο περίεργη με τις μηλόπιτες, δεν μου αρέσουν όλες, μου αρέσουν κυρίως αυτές που είναι κέικ μηλόπιτες.
Όταν λοιπόν είδα το διαγωνισμό στο φιλικό μπλόγκ http://www.royal-coconut.blogspot.com/μπλόγκ  είπα, ωραία με ένα σμπάρο δύο τριγώνια, και τον ανδρούλη μου θα ευχαριστήσω και επίσης θα πάρω μέρος στο διαγωνισμό event with apples
Έτσι προσπάθησα να δημιουργήσω κάποια συνταγή στα μέτρα μου, αλλά πάνω απ'όλα εύγευστη και εύκολη.
Το πείραμα λοιπόν έγινε και αφού διαβάζετε αυτές τις γραμμές, καταλαβαίνετε ότι στέφθηκε με πλήρη επιτυχία.
Το μηλοπιτοκεκάκι μου βγήκε τέλειο και σε εμφάνιση και σε γεύση, αλλά επειδή δεν θέλω να περιαυτολογώ σας προσκαλώ να το δοκιμάσετε. Εξάλλου πως είναι δυνατόν να ψηφίσετε αν πρώτα δεν δοκιμάσετε;

 Πρώτο μείγμα
2 1/2  κούπες αλεύρι φαρινάπ
1 κουταλάκι του γλυκού γεμάτο μπέικιν πάουντερ
200 γρ. γιαούρτι αγελάδος
1/3 της κούπας σπορέλαιο
3 αυγά
1 κούπα ζάχαρη
1 βανιλέτα
1 τσιμπιά αλάτι
2 μήλα
 χρησιμοποίησα τα κίτρινα μήλα που τα λέμε μπανανόμηλα, γιατί μου αρέσει το άρωμά τους. (τα καθαρίζουμε, τα κόβουμε πρώτα στα δύο κάθετα, μετά τα μισά τα κόβουμε στη μέση και καθαρίζουμε τα κουκούτσια. Στη σενέχεια καθένα κομμάτι το κόβουμε λεπτές φέτες μισοφέγγαρα.)

Δεύτερο μείγμα
8 κουταλιές γεμάτες μαύρη ζάχαρη (υγρή)
6 κουταλιές της σούπας λιωμένη μαργαρίνη
1 κουταλιά της σούπας κανέλα

Τρίτο μείγμα
100 γρ. βούτυρο
100 γρ. ζάχαρη
1 αυγό
50 γρ.ινδοκάρυδο

Εκτέλεση
Προθερμαίνουμε το φούρνο μας στους 200 βαθμούς κελσίου
Κτυπάμε το γιαούρτι μαζί με τη ζάχαρη, προσθέτουμε ένα - ένα τα αυγά, την βανίλια, το σπορέλαιο και το αλάτι.
Ενσωματώνουμε σιγά σιγά το αλεύρι με το μπέικιν πάουντερ και ανακατεύουμε καλά.
Τοποθετούμε τα 2/3 της ζύμης σε μια βουτυρωμένη και αλευρωμένη φόρμα 26 εκατοστών (αν έχετε με αποσπώμενο τοίχωμα) και καρφώνουμε τα μήλα στη ζύμη, κομμένα σε μισοφέγγαρα με την ίσια πλευρά κάτω.

Ανακατεύουμε μαζί τη μαύρη ζάχαρη, το λιωμένο βούτυρο και την κανέλα και το απλώνουμε πάνω από τα μήλα.

Συνεχίζοντας, ρίχνουμε και την υπόλοιπη ζύμη καλύπτοντας τα μήλα με το μείγμα της ζάχαρης.
Βάζουμε το ταψί στον ήδη προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς για 15 λεπτά.
Κατά την διάρκεια αυτού του χρόνου, κτυπάμε με ένα μίξερ χειρός το βούτυρο λιωμένο, τη ζάχαρη και το αυγό.
Βγάζουμε το ταψί από το φούρνο, καλύπτουμε με αυτό το μείγμα την επιφάνεια του γλυκού και πασπαλίζουμε με την καρύδα.
Συνεχίζουμε το ψήσιμο στους 180 βαθμούς κελσίου για ακόμα 40 λεπτά περίπου ή μέχρι το μαχαίρι να βγαίνει στεγνό.


Υ.Γ (αν η επιφάνεια ροδίσει πριν ψηθεί το γλυκό καλύπτουμε το ταψί με ένα κομμάτι αλουμινόχαρτο)

8 σχόλια:

  1. Μαράκι μου τί ωραία και προτώτυπη μηλόπιτα είναι αυτή???
    Μπράβο!
    Πρέπει να είναι πεντανόστιμη!
    Καλή εβδομάδα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Moοσχομύρισε η γειτονιά μας μηλαράκια και κανέλα.

    Πολυ ωραια η συνταγή σου Μαρία μου..μου αρεσει αυτο το σημειο που ριχνεις τη ζαχαρη, το βουτυρο & τη κανελα.. Πέτυχε σίγουρα !
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Eva, ευχαριστώ πολύ, καλή βδομάδα να έχουμε.
    Μάριον, ευχαριστώ,κι εμένα αυτό το σημείο μου αρέσει.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μοιάζει με τα sour cream apple cakes μόνο που αντί sour cream βάλατε γιαούρτι.Είναι πράγματι νόστιμα κέικ αυτά.Στο μίγμα της κανέλας πηγαίνει πολύ να βάλετε και καρύδια τριμμένα σαν αλεύρι ή φουντούκι ή τέλος πάντων κάποιο ξηρό καρπό (εγώ προτιμώ το συνδυασμό καρύδι-μήλο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ωραία συνταγή και πρωτότυπη! Φαντάζομαιτη νοστιμιά της! Μπράβο Μαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Vita, όντως είναι τέλειο το καρύδι-μήλο, ήθελα κι εγώ να βάλω αλλά τελευταία στιγμή δεν το έβαλα.
    Την επόμενη φορά σίγουρα θα βάλω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. είμαι σίγουρη ότι θα σου γίνει υπέροχη όπως και το θεικό βραστό σου κεικ που δοκίμασα στην συγκέντρωση. !!!

    φιλια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Maria B. σ'ευχαριστώ πολύ, το βραστό κέικ πορτοκαλιού είναι μια συνταγή του THERMOMIX και θα την βάλω κάποια στιγμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή