Δευτέρα 18 Οκτωβρίου 2010

Πίτα μπατζίνα Ιωαννίνων

Το Σάββατο το βράδυ βρέθηκα σε ένα φιλικό σπίτι, εκεί η αγαπητή φίλη Καλή (όνομα και πράμα), μου πρότεινε αυτή την εύκολη και νόστιμη πιτούλα.
Θεωρώ ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να την φτιάξουμε, έξω βρέχει και κλεισμένοι μέσα στο σπίτι κάτι πρέπει να έχουμε να τσιμπολογάμε.
Η μαμά της Καλής είναι από τα Γιάννενα και φτιάχνει αυτή την πιτούλα χρησιμοποιώντας, εμπειρικά με το μάτι, τις ποσότητες των υλικών.
Η Καλή λοιπόν μου είπε περίπου την ποσότητα των υγρών και εγώ υπολόγισα τα υπόλοιπα.
Τα υλικά που σας δίνω είναι για ένα ταψί 30 εκ.
Αν θέλετε να διπλασιάσετε την δόση, θα βάλετε τη ζύμη σε ταψί 40 εκ.

Υλικά για ταψί 30 εκ.
1 1/2 κούπα νερό χλιαρό (40 βαθμούς)
2 1/2 κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 φακελάκι μαγιά ξηρή
250 γρ. τυρί φέτα
(μπορούμε να βάλουμε 150 γρ. φέτα και 150 γρ. ρεγκάτο, όπως έκανα εγώ ή αν δεν μας αρέσει η φέτα να βάλουμε μόνο 300 γρ.τυρί ρεγκάτο )
λίγο αλάτι και πιπέρι

Ανακατεύουμε μαζί το νερό, τη μαγιά και το αλεύρι, ώστε να γίνει ένα ομοιογενές παχύρρευστο μείγμα(σαν κουρκούτι).
Ρίχνουμε και ανακατεύουμε το ρεγκάτο και τη φέτα χοντροτριμμένη με το χέρι, αλάτι και πιπέρι.
Λαδώνουμε το ταψί και πασπαλίζουμε τον πάτο του με τριμμένη φρυγανιά(αυτό το έκανα για να βγει πιο τραγανή η βάση της πίτας).
Αδειάζουμε τη ζύμη και την απλώνουμε ομοιόμορφα, πρέπει η στρώση να είναι λεπτή.
Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για μισή ώρα ή μέχρι να ροδοκοκκινίσει.


9 σχόλια:

  1. Φαίνεται υπέροχη αυτή η πιτούλα. Έχω μπερδευτεί λίγο με τις ονομασίες και μέχρι τώρα ήξερα ότι η μπατζίνα έχει και τριμμένο κολοκύθι μέσα, ενώ αυτή μόνο με τυρί λέγεται αλευρόπιτα. Μπορεί και να κάνω λάθος όμως αλλά εάν ξέρεις τη διαφορά θα ήθελα να το μάθω. Καλή βδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχεις δίκιο Ήβη, σε κάποιες περιοχές βάζουν και κολοκύθι, σε άλλες μόνο τυρί.
    Οι ονομασίες μπατζίνα και αλευρόπιτα, πιστεύω ότι είναι ταυτόσημες ανάλογα με την περιοχή.
    Σημαίνει δηλαδή την πίτα χωρίς φύλλο και ανάλογα με την περιοχή έχει κολοκύθι και καλαμποκάλευρο αντί για αλεύρι σίτου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. apli pitoula ma pentanostimi.na ise kala
    kali evdomada

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Σε ευχαριστώ πολύ Βασιλική, καλή βδομάδα να έχουμε να περνάμε ευχάριστα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πάω αυτή τη στιγμή να την κάνω!
    Τα μικρά θα κάνουν τούμπες μόλις την δουν...
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η αλήθεια είναι ότι την μπατζίνα κι εγώ με κολοκύθι την ξέρω, την συνηθίζουν πολύ στην Θεσσαλία.
    Πάντως με ή χωρίς κολοκύθι, είναι μια πεντανόστιμη πίτα!
    Εξ άλλου στα Γιάννενα φημίζονται για τις νόστιμες πίτες τους!
    Καλή βδομάδα εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εμένα με βόλεψε η εκδοχή που μου είπε η φίλη μου η Καλή χωρίς κολοκύθι, γιατί δεν μου πολυαρέσει το κολοκύθι σε πίτα.
    Ο γιός μου πάντως ξετρελλάθηκε, αν είχε κολοκύθι σίγουρα δεν θα την έτρωγε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος3/11/22 10:12

    poli oreo sinisto 100taekato ta anipsia mou to latrepsan ksetrelathikan milame

    ΑπάντησηΔιαγραφή