Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Στη μαντεμένια κατσαρόλα Κουνέλι με πορτοκάλι


 Συνεχίζω χάριν του cookshop και δια μέσου του /greekfoodblogs, να μαγειρεύω στη μαντεμένια κατσαρόλα.
"Όταν σου λέω πορτοκάλι να βγαίνεις", έτσι λέγεται το βιβλίο της Σοφίας Σούλη, μέσα στο οποίο βρήκα την συνταγή που μαγείρεψα με την "κόκκινη θεά".
Αφού λοιπόν βρήκα κουνέλι σπιτικής εκτροφής, δια χειρός Πέτρου και Ματούλας (τα αδέρφια μου), είχα ήδη ανακαλύψει αυτή την απίθανη συνταγή και φυσικά την δημιούργησα αμέσως.
Η κατσαρόλα έχω να πω ήταν άπαιχτη σύμμαχος στην δημιουργία της.
Αν προσέξετε τις φωτογραφίες, έχω αφήσει αρκετό ζουμί στην κατσαρόλα επίτηδες..., γιατί ήταν τόσο νόστιμο!! και έβαζα και ξανά έβαζα στο πιάτο και βουτούσα το ψωμί.
Ξέρω ότι σε κάποιους δεν αρέσει το κουνέλι, αλλά ας το δοκιμάσουν με αυτό τον τρόπο μήπως αλλάξουν γνώμη (είμαι σίγουρη).



Υλικά
1 κουνέλι γύρω στο 1 κιλό
4 πορτοκάλια
1/2 κούπα λάδι
1 πράσο
1/2 κούπα μανιτάρια
5 κουταλιές της σούπας Grand Marnier, ή cointreau, ή λικέρ πορτοκάλι
2 κουταλιές της σούπας ούζο
1 κουταλιά της σούπας πράσινο πιπέρι σε κόκκους
αλάτι-πιπέρι

Εκτέλεση
Καθαρίζουμε, πλένουμε, στραγγίζουμε καλά το κουνέλι και το κόβουμε σε μερίδες.

Στύβουμε τα πορτοκάλια και κρατάμε χυμό και φλούδες.
Πλένουμε και ψιλοκόβουμε το πράσο και τα μανιτάρια.


Βάζουμε στην κατσαρόλα μας το μισό λάδι με το πράσο μέχρι να μαραθεί καλά, προσθέτουμε τα μανιτάρια και τα σοτάρουμε όλα μαζί. Αφαιρούμε από την κατσαρόλα το πράσο και τα μανιτάρια και τα κρατάμε στην άκρη.
Βάζουμε το υπόλοιπο λάδι στην κατσαρόλα, ρίχνουμε το κουνέλι μαζί με τις φλούδες του πορτοκαλιού και τα ροδίζουμε σε μέτρια φωτιά, ανακατεύοντας συνέχεια.
Μόλις μαραθούν οι φλούδες τις βγάζουμε και τις πετάμε.
Στη συνέχεια σβήνουμε το κουνέλι με το λικέρ και το ούζο και προσθέτουμε το πράσο και τα μανιτάρια.
Ρίχνουμε και το χυμό των πορτοκαλιών, σκεπάζουμε την κατσαρόλα και αφήνουμε να σιγοβράσουν σε χαμηλή θερμοκρασία. Σε μία ώρα περίπου το φαγητό μας θα έχει γίνει σύκο (που λέει κι η μαμά μου), με την βοήθεια της κατσαρόλας.


Όταν κοντεύει να μείνει το φαγητό με τη σάλτσα του, προσθέτουμε τους κόκκους του πράσινου πιπεριού.

10 σχόλια:

  1. Αλλο ενα λαχταριστο φαγακι!
    Και μ αρεσει πολύ το κουνελι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τρελά και παλαβά μου αρέσει το κουνέλι!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Θα με κάνεις να αγοράσω την κατσαρόλα, το βλέπω εγώ ότι εκεί θα καταλήξω;-)
    Εχεις ένα δωράκι στο blog μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν παίρνει ανάσα Μαρία μου η κατσαρόλα. Απ΄οτι βλέπω το ευχαριστιέσαι.Σου εύχομαι να την κερδίσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "Μαρτύρησε" στα χέρια σου το σκεύος Μαρία μου :)))
    Οι δημιουργίες σου εξαιρετικές!! Το στομάχι μου τις βλέπει και διαμαρτύρεται :)
    Χοχλιούς βλέπει, αρνάκι, κουνελάκι... Κι εγώ το έχω με ξηρά τροφή!! Κάτι πρέπει να γίνει! "Μία απ όλα παρακαλώ" :))
    Πολλά και καλά μαγειρέματα σου εύχομαι και να την αποκτήσεις !!!!
    Φιλιά
    Καλό μεσημέρι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. της έδωσες και κατάλαβε η κατσαρόλα Μαράκι !!!
    μπουκια και συγχώριο τα φαγητά σου !!!!!

    γεια στα χεράκια σου και μπράβο στο κουράγιο σου !!!!!

    Υ.Γ. Μάλλον θα της λείψεις της κατσαρόλας, μετά απο τέτοια καλή παρέα που κάνατε χιχιχιχιχχιι!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ελπινίκη και μένα μου αρέσει πολύ το κουνέλι κι είχα καιρό να φάω, γι' αυτό το ευχαριστήθηκα.

    Asteri, είσαι κι εσύ fun του κουνελιού και σωστά κάνεις, δεν καταλαβαίνω γιατί σε κάποιους δεν αρέσει.

    Έλενα, αν την πάρεις σίγουρα θα την αξιοποιήσεις.

    Νίκη μου τι κάνεις; να σου πω όταν βρίσκω τέτοιες ευκαιρίες δεν τις αφήνω να πάνε χαμένες. Να την αφήσω να κάθεται όλη τη βδομάδα; δεν μου πήγαινε.

    Γιώργο, χα χα χα!! μου αρέσει το "μαρτύρησε".
    Τι να κάνω; άμα έχω κάτι καλό στα χέρια μου δεν μπορώ να κάτσω ήσυχη.

    Μαρία, λες να της λείψω;χα!! χα!! όντως κάνουμε καλή παρέα πάντως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. φτιαχνω συχνα κουνελι που μας στελνουν απο το χωριο.εψαχνα ομως μια διαφορετικη συνταγη απο αυτες που κανω συνηθως......Επιτελους την βρηκα!Θα την δοκιμασω την επομενη φορα που θα μαγειρεψω !!!σ ευχαριστωωωωωωω.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. misirlou, χαίρομαι πολύ που σου αρέσει η συνταγή. Είναι ένας διαφορετικός τρόπος και πολύ νόστιμος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή