Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου 2010

Νηστεία:Ρεβύθια με μανέστρα

Η ύψωσις του Τιμίου Σταυρού αύριο, είναι νηστεία.
Στο πανηγύρι του χωριού μου στο ξωκκλήσι του Σταυρού, μπαίνουν τα καζάνια στη φωτιά με τα ξύλα και μαγειρεύονται νόστιμα ρεβίθια για τους πιστούς, αλλά όχι με ρύζι όπως γίνεται συνήθως σε άλλα μέρη.
Εμείς στον τόπο μου παντρεύουμε τα ρεβίθια με μανέστρα. Η μαμά μου πάντα όταν είναι νηστεία φτιάχνει αυτό το απίστευτα πεντανόστιμο φαγητό, το μαγειρεύει δε με τέτοιο τρόπο που εγώ ακόμη δεν έχω καταφέρει να το μαγειρέψω.
Παρ' όλα αυτά της ζήτησα τη συνταγή και ξαναπροσπάθησα. Το αποτέλεσμα το βλέπετε, μοιάζει πιο πολύ με σούπα (αν και στη φωτογραφία είναι ακόμη ζεστό και δεν έχει πιει τα υγρά του), ενώ της μαμάς είναι χωρίς πολλά υγρά γιατί προφανώς προσέχει πόσο νερό ρίχνει.
Τέλος πάντων σας γράφω τη συνταγούλα μήπως θέλετε να νηστέψετε αύριο (και όχι μόνο) και καλή σας επιτυχία, εξάλλου είναι τοοοόσο απλή.

Υλικά
300 γρ.ρεβίθια
μισή κούπα μανέστρα
2 ντομάτες φρέσκες πολτοποιημένες
1 κουταλιά πελτέ + 1 κουταλάκι γεμάτο ζάχαρη διαλυμένα σε λίγο νερό
3/4 της κούπας λάδι
αλάτι-πιπέρι

Εκτέλεση
Μουσκεύουμε τα ρεβίθια από βραδύς σε αλατισμένο χλιαρό νερό (εγώ δεν βάζω σόδα γιατί ξέρω ότι είναι βραστερά, εσείς αν δεν είστε σίγουροι βάλτε λίγο σόδα).
Την άλλη μέρα τα στραγγίζουμε τα ξεπλένουμε καλά και τα βάζουμε να βράσουν(πετώντας στην αρχή τον αφρό που βγάζουν) με νερό να τα σκεπάζει (περίπου 1 ώρα).
Όταν ήδη έχουν μαλακώσει ρίχνουμε τις ντομάτες, τον πελτέ, το μισό λάδι, αλάτι-πιπέρι και τα αφήνουμε να βράσουν 10 λεπτά.
Στη συνέχεια προσθέτουμε και την μανέστρα, εάν χρειαστεί νερό προσθέτουμε λίγο-λίγο μέχρι να βράσει η μανέστρα για να μην μείνουν πολλά υγρά.
Όταν ολοκληρωθεί το φαγητό ζεσταίνουμε το υπόλοιπο λάδι σε ένα κατσαρολάκι μέχρι να αρχίσει να καπνίζει, το ρίχνουμε πάνω από το φαγητό (θα τσιτσιρίσει λιγάκι μη φοβηθείτε) και το σκεπάζουμε.
Αυτό το τελευταίο ομολογουμένως δεν είναι καθόλου υγιεινό, αλλά κάνει το φαγητό πιο νόστιμο, όπως γίνεται με όλα τα ανθυγιεινά.
Είναι στο χέρι σας πάντως να το παραλείψετε αν θέλετε. 

2 σχόλια:

  1. Πολύ όμορφη συνταγή! Φτιάχνω και εγώ κάτι παρόμοιο γιατί στα παιδιά αρέσουν πολύ τα όσπρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευτυχώς και μένα ο γιός μου, παραδόξως, το τρώει αυτό το φαγητό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή