Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2012

Αφράτη πορτοκαλόπιτα



Να φτιάξω κι εγώ την πορτοκαλόπιτά μου, δεν συμφωνείτε; γιατί την βλέπω συχνά πυκνά σε άλλες σελίδες και ζηλεύω!!
Την έφτιαξα λοιπόν κι εγώ....., αλλά με τον δικό μου τρόπο κι επειδή μερικές φορές βαριέμαι μέχρι θανάτου, φρόντισα να την απλοποιήσω λίγο.
Φερ΄ειπείν, το μάδημα του φύλλου, που ρίχνουμε μέσα στην κρέμα, το βαριέμαι άλλο πράγμα!! έτσι σούρωσα όπως, όπως τα φύλλα και ξεμπέρδεψα.
Παρ' όλα αυτά, άλλη υφή παρουσιάζει το γλυκό όταν τα φύλλα ψιλοκόβονται μέσα στην κρέμα και άλλη υφή έχει όταν τα φύλλα είναι ολόκληρα και σουρωμένα.
Εξαρτάται σίγουρα πως αρέσει στον καθένα μας, εμένα προσωπικά μου αρέσει με το φύλλο ψιλοκομμένο, αλλά και έτσι όπως το έφτιαξα αυτή την φορά σας διαβεβαιώ δεν μου κακόπεσε καθόλου!!
Το σιρόπι σοκολάτας που βλέπετε στην φωτογραφία είναι από το blog Τα λιλά της Λίλας. Εγώ το έβρασα 20 λεπτά μέχρι να πήξει και έγινε τέλειο, σας το προτείνω ανεπιφύλακτα!!
Παρεμπιπτόντως, λόγω του ότι την κρέμα την ήθελα λίγο πιο πλούσια (όλα πλούσια τα θέλω εγώ), έβαλα μπόλικο γιαούρτι και   αντί για ζάχαρη έβαλα ζαχαρούχο, ....αυτά τα ολίγα!!
Κατά τα άλλα κρίνετε εσείς????


Αφράτη πορτοκαλόπιτα



Υλικά
1 πακέτο φύλλο κρούστας 450 γρ


Για την κρέμα
4 αυγά
1 ζαχαρούχο γάλα
2 γιαούρτια (400 γρ)
1 ποτήρι καλαμποκέλαιο (140 γρ)
2 κουταλιές της σούπας μπέικιν πάουντερ
1/2 ποτήρι χυμό πορτοκαλιού (80 γρ)
2 κουταλάκια εσάνς πορτοκαλιού (προαιρετικά)
ξύσμα 2 πορτοκαλιών


Σιρόπι
2 ποτήρια ζάχαρη (320 γρ)
2 ποτήρια χυμό πορτοκαλιού (320 γρ)
1 ποτήρι νερό (200 γρ)
φλούδα πορτοκαλιού


Δημιουργία
Βουτυρώνουμε ένα κανονικό παραλληλόγραμμο πυρέξ και τοποθετούμε τα φύλλα σουρωμένα ένα - ένα.


Τα αφήνουμε στην άκρη, ούτως ώστε να στεγνώσουν μέχρι να τελειώσουμε τα υπόλοιπα.  
Ετοιμάζουμε το σιρόπι.
Βάζουμε όλα τα υλικά και βράζουμε για 10-12 λεπτά, απ' όταν αρχίσει ο βρασμός. Αφήνουμε να κρυώσει.


Φτιάχνουμε την κρέμα.
Μέσα σε ένα μπολ, βάζουμε το ζαχαρούχο και τα γιαούρτια και ανακατεύουμε με ένα σύρμα (αυγοδάρτη). Προσθέτουμε τα αυγά και στην συνέχεια σιγά σιγά όλα τα υπόλοιπα υλικά.
Ανακατεύουμε μέχρι το μείγμα να είναι λείο και ομοιογενές.
Αδειάζουμε την κρέμα ομοιόμορφα πάνω από τα φύλλα.


Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς c για 30 λεπτά περίπου, μέχρι να ροδίσει καλά.
Όταν το βγάλουμε από το φούρνο, όπως είναι καυτό, σιροπιάζουμε με το χλιαρό σιρόπι.
Αφήνουμε το γλυκό να κρυώσει και σερβίρουμε με σιρόπι σοκολάτας, θα το βρείτε εδώ.

42 σχόλια:

  1. Τι να κρίνουμε βρε Μαράκι που μας έφυγε το σαγόνι πρωινιάτικα? χαχαα!!! Υπέροχη και το θέλω το σιροπιαστούλι μου αυτές τις μέρες. Θα την κάνω γιατί έχω τα υλικά. Γειά στα χέρια σου!
    Καλές Απόκριες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι τα σιροπιαστά έχουν άλλη χάρη!! ευχαριστώ επίσης καλές Απόκριες.

      Διαγραφή
  2. Τα λογια ειναι περιττα Μαρακι...φανταστικη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εκείνο της τρίτης φωτογραφίας για μένα δεν είναι;;
    Καλημέρα και καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τελεια φαινεται! Τη ζηλεψα τωρα! Πρεπει οπωσδηποτε να φτιαξω μες τη βδομαδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ έτσι ζηλεύω με τα γλυκά και δεν μαζεύομαι!!

      Διαγραφή
  5. και εγώ Μαράκι μου την λατρεύω την πορτοκαλόπιτα. Η δική σου φαίνεται πολύ λαχταριστή και πολύ ''πλούσια'' όσο για το σιρόπι της Λίλας τι να πω? η Ελενα που το έφτιαξε μου λέει τα καλυτερότερα !!!

    καλή βδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Μαρία, καλή η πορτοκαλόπιτα αλλά και το σιρόπι όλα τα λεφτά.
      Φιλιά

      Διαγραφή
  6. Πωπω Μαρία μου φανταστική είναι!!!!!!!!!!!Δεν ξέρω τι άλλο να πω, μπράβο!Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ένα γλυκό με άρωμα πορτοκαλιού που αρέσει πιστεύω σε όλους.

      Διαγραφή
  7. Μ' αρέσει πολύ η εκδοχή σου! Έχω μια αδυναμία στο ζαχαρούχο και υποψιάζομαι ότι η πορτοκαλόπιτά σου θα είναι άκρως εθιστική! Φιλάκια πολλά Μαρία μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ζαχαρούχο μου αρέσει κι εμένα και δίνει πιο πολύ κρεμώδη υφή στο γλυκό.

      Διαγραφή
  8. kalispera mari!!!theiki i portokalopita sou!!!gia sta xerakia sou!!!
    filia pola!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλιά πολλά Βασιλική, ευχαριστώ πολύ. Πολλούς χαιρετισμούς.

      Διαγραφή
  9. θαυμασια!συνιστω και λιγο γκραν μαρνιε στο σιροπι,δινει φινο αρωμα και γευση :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Τι έχω φταίξει η γυναίκα να κολάζομαι έτσι Δευτεριάτικα???
    Απαιχτη η πορτοκαλόπιτά σου Μαράκι μου, και με το σιρόπι της Λίλας από πάνω, διπλά άπαιχτη!
    Φιλάκια, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλενα ευχαριστώ πολύ, σοκολάτα και πορτοκάλι δένουν τέλεια.

      Διαγραφή
  11. Δεν ξέρω που διαφέρει από την κλασική, αλλά δείχνει υπέροχη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η κλασική δεν έχει ζαχαρούχο και χυμό στην κρέμα.

      Διαγραφή
  12. Κάτι έχασα. Τα φύλλα τα βουτυρώνεις με το λάδι; Ή το λάδι το βάζεις στην κρέμα; Σε περίπτωση που τα ψιλόκοβες, θα τα έβαζες μέσα στην κρέμα; Να είχα ένα κομμάτι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα φύλλα δεν τα βουτυρώνω, το λάδι το βάζω στην κρέμα. Όταν τα ψιλοκόβω τα ρίχνω μέσα στην κρέμα.

      Διαγραφή
  13. Επειδή σε λίγες μέρες θα έχουμε διπλή γιορτή στο σπίτι μας. Σκέφτομαι το τι γλυκό θα κάνω; Είμαι μεταξύ αφράτης σοκολατόπιτας και πορτοκάλι (μιας και όλα τα πιτσιρίκια μας λατρεύουν τη σοκολάτα) ή σε τέτοια πορτοκαλόπιτα...αλλά και η σοκολατένια σάλτσα σας Μαρία...πολύ με δελεάζει.
    Μήπως να κάνω δύο πυρεξάκια τελικά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ρωτάς; φυσικά να κάνεις δύο πυρεξάκια, επιβάλλεται μάλιστα, διπλή γιορτή, διπλό γλυκό.

      Διαγραφή
  14. Απαπα..τι ειν'τούτο πάλι;;;;;;;;Πολύ μου αρέσει η πορτοκαλόπιτα!Καλή σου μέρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι ένα πολύ εύκολο και νόστιμο γλυκό που ευωδιάζει πορτοκάλι.

      Διαγραφή
  15. Τέλεια η πορτοκαλόπιτά σου Μαρί μου και με βάζεις σε ένα πειρασμό και είμαι και σε δίαιτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κατερίνα σε βάζω σε πειρασμό αλλά για καλό σκοπό ελπίζω!!

      Διαγραφή
  16. Ξελιγωτικό!!! Αχ βαχ αχχχ!!!! Μπράβο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Νόστιμη που είναι, αρωματική........
    Φιλάκια σιροπιαστά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Νόστιμη Μανουσίνα μου και πορτοκαλένια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ανώνυμος28/12/12 13:18

    Να ρωτησω? Τα φυλλα κρουστας τα βαζουμαι κατω στο ταψι πριν βαλουμαι την κρεμα ή απο πανω απο την κρεμα???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανώνυμε νομίζω ότι το λέω καθαρά!! την κρέμα την απλώνουμε πάνω από τα φύλλα, άρα τα φύλλα είναι κάτω πριν βάλουμε την κρέμα!!

      Διαγραφή
  20. αφράτη σίγουρα και μυρωδάτη... μόλις την έκανα με μικρές παραλαγές. Πρώτα έκοψα τα φύλλα και τα άφησα να ξεραθούν μισή ώρα περίπου. Μετά τα ανακάτεψα προσεκτικά στο μείγμα και την έψησα στους 180 για μισή ώρα σκέτη και άλλη μισή σκεπασμένη με αλουμινόχαρτο. Έγινε υπέροχη.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπράβο σου!! πολύ χαίρομαι που την έφτιαξες και σου άρεσε!!

      Διαγραφή
  21. Καλημέρα! Έφτιαξα την πορτοκαλόπιτα το Σάββατο. Πήγα να κάνω την εκδοχή με τα κομμένα φύλλα αλλά δυστυχώς δεν πρόσεξα ότι στην εισαγωγή λέτε τα φύλλα να τα ρίξουμε μέσα στην κρέμα και έκανα ότι κάνατε με τα φύλλα στο ταψί. Κατά συνέπεια στα κάτω φύλλα δεν έφτασε η κρέμα! Παρόλα αυτά ήταν πραγματικά πολύ αρωματική και νόστιμη! Η κρεμούλα αυτή πώς αλλιώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί? Αν βάζαμε πάνω κάτω φύλο και στη μέση την κρέμα θα γινόταν κάτι? Ευχαριστώ και συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Αχ πολύ λυπάμαι!! δεν πειράζει όμως την επόμενη φορά θα γίνει πιο σωστά!!
      Όσο για την κρέμα νομίζω ότι δεν θα σου σταθεί αν την βάλεις μόνο ανάμεσα, ίσως αν βάλεις τα μισά φύλλα μέσα στην κρέμα και τα υπόλοιπα τα στρώσεις.
      Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.

      Διαγραφή
  22. Ανώνυμος22/1/16 14:27

    Πολύ ωραία φαίνεται συνταγή σου λέω να την δοκιμάσω μια διευκρίνιση τι γιαούρτι βάζουμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ!! Στραγγιστό 2% βάζω εγώ, αλλά και αγελάδος 2% μια χαρά θα είναι!!

      Διαγραφή