Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012

Ρεβιθάδα με σπανάκι και όχι μόνο!!


Αυτά τα φαγητά για μένα είναι τα ωραιότερα, τα νοστιμότερα, τα υγιεινότερα!!  Ίσως αν ήταν εφικτό να τα έτρωγα καθημερινά!!
Με αυτά τα λόγια θέλω να σας πείσω, ότι αυτό το φαγητό πρέπει να έχει συχνά θέση στο τραπέζι μας.
Η προσθήκη των ρεβιθιών μέσα στο γενικότερο πρόγραμμα διατροφής μας, έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στην μείωση της ολικής και κακής χοληστερόλης. Η ευνοϊκή αυτή επίδραση έχει να κάνει, όχι μόνο με τις φυτικές ίνες, αλλά και με άλλα συστατικά, όπως το φυλλικό οξύ, το μαγνήσιο, το κάλιο.
Τα ρεβίθια πλούσια σε φώσφορο, μαγνήσιο, ασβέστιο και σίδηρο, καθώς και βιταμίνες Β,Κ,Ε και C, δεν θα μπορούσαν παρά να αποτελούν πρωταρχική επιλογή στην λίστα της διατροφή μας.


Ρεβιθάδα με σπανάκι και όχι μόνο!!


Υλικά
1/2 κιλό ρεβίθια
2 μεγάλα κρεμμύδια τριμμένα
2 κρεμμυδάκια φρέσκα ψιλοκομμένα
1/2 κούπα ελαιόλαδο
2 φύλλα δάφνης
1/2 κιλό σπανάκι αχνισμένο και στραγγισμένο
2 πατάτες κομμένες σε τέταρτα
10 ντοματάκια cherry, κομμένα στη μέση
2 κλωναράκια δεντρολίβανο
αλάτι πιπέρι
χυμό λεμονιού για το σερβίρισμα

Δημιουργία
Βάζουμε αποβραδίς τα ρεβίθια να μουλιάσουν σε χλιαρό νερό με μια μικρή χούφτα αλάτι (αν τα ρεβίθια σας δεν είναι βραστερά χρησιμοποιήστε 1 κουταλάκι σόδα). Την επομένη τα σουρώνουμε, πετάμε το νερό και τα ξεπλένουμε πολύ καλά.
Σε μια γάστρα βάζουμε τα ρεβίθια με τα υπόλοιπα υλικά, εκτός από το σπανάκι και ρίχνουμε νερό μέχρι να τα σκεπάσει.

Τοποθετούμε την γάστρα σκεπασμένη σε προθερμασμένο φούρνο στους 160 βαθμούς. Σε 2-3 ώρες ελέγχουμε αν έχουν υγρά, αν τα ρεβίθια έχουν μαλακώσει και έχουν βράσει, αφαιρούμε την δάφνη και το δεντρολίβανο, προσθέτουμε το σπανάκι χοντροκομμένο και τα αφήνουμε άλλα 15 λεπτά να ψηθούν και να μείνουν με το ζουμί τους.
Σερβίρουμε και στύβουμε πάνω τους λεμόνι ανάλογα με τα γούστα μας.

24 σχόλια:

  1. Μαρία έχω ερώτηση γιατί βάζεις αλάτι στο μούλιασμα;;
    Καλό σου απόγευμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ξανθή πολύ καλή ερώτηση!!! Βασικά αυτό το έχω βρει από την μάνα μου, πάντα μούλιαζε τα ρεβίθια σε χλιαρό(όχι καυτό)αλατόνερο. Αυτό απ'οτι κατάλαβα μετέπειτα το έκανε για να γίνουν τα όσπρια πιο εύπεπτα, στην ουσία το αλάτι διασπά τους αναστολείς των ενζύμων!!! Αυτό ίσως θα μπορούσε να το κάνει η σόδα, αλλά αφήνει πολύ ισχυρή γεύση και δεν την χρησιμοποιώ.
      Φιλιά πολλά

      Διαγραφή
  2. Πολύ αγαπημένα τα υλικά, πολύ ωραίο οπτικά πιάτο αλλά και νόστιμο γευστικά αποτέλεσμα. Μου άρεσαν και τα μυρωδικά που χρησιμοποίησες.
    Η γάστρα πρέπει να τους έδωσε επιπλέον νοστιμιά. Τα λατρεύω τα ρεβίθια!

    Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η γάστρα τελικά κάνει θαύματα και τα υλικά επίσης ενισχύουν την νοστιμιά.
      Καλό βράδυ

      Διαγραφή
  3. Ωραίοι συνδυασμοί λαχανικών με όσπρια Μαρία μου, που δίνουν ένα υγιεινό και σίγουρα γευστικό πιάτο!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ νόστιμο αποτέλεσμα σίγουρα Έλενα, φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  4. Μαρία μου πάρα πολύ ωραίο και υγιεινό πιάτο!Μου αρέσει ο συνδυασμών των υλικών!!!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Από τα υγιεινότερα πιάτα Ελένη μου και απείρως νόστιμα. Φιλιά.

      Διαγραφή
  5. Ενδιαφέρον!Δεν το έχω ξαναδεί.
    Σίγουρα είναι και νοστιμότατο.
    Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκίμασέ το είναι σίγουρα ενδιαφέρον και νόστιμο!!!

      Διαγραφή
  6. Γεια σου Μαρία !
    Πολύ καλή η επιλογή σου, λατρεύω τα όσπρια και το σπανάκι,
    το πιάτο σου πρέπει να είναι φανταστικό!
    Καλοφάγωτα λοιπόν τα ρεβυθάκια σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σοφία έχεις απόλυτο δίκιο, σ'ευχαριστώ πολύ!!!

      Διαγραφή
  7. Καλημέρα Μαρία μου!
    Τα ρεβίθια μου αρέσουν πάρα πολύ, ακόμα και όταν είναι εντελώς απλά μαγειρεμένα, με κρεμμυδάκι και αλατοπίπερο!
    Το πιάτο σου όμως είναι γεμάτο και με λαχανικά, οπότε ακόμα καλύτερα!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιόνη κι εμένα μου αρέσουν με όλους τους τρόπους, αγαπημένα πολύ. Φιλιά

      Διαγραφή
  8. Βρε Μαριώ μου τι υπερπαραγωγή είναι αυτή;;;
    Πάει καρφωτή για όσκαρ :)
    Μα είναι υπέροχο το πιάτο σου
    Μπράβο σου!!!!!!!!
    Πολλά φιλιά
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ Γιώργο, το όσκαρ νοστιμιάς το έχει σίγουρο!! χαχαχα!!
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  9. Μου αρέσουν και μενα τα ρεβύθια πολύ.

    Ωραία η πρότασή σου !

    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Κων/να, νόστιμα τα ρεβιθάκια. Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  10. Μαρί μου,γεια σου!
    Τι νόστιμο φαγάκι και διαφορετικό από τα συνήθη!
    Έχω ξαναδεί παρόμοια συνταγή,δεν έχω δοκιμάσει-θα τη δοκιμάσω,γιατί όλες οι γεύσεις αυτού του πιάτου μάς αρέσουν.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου να το δοκιμάσεις, έχει εξαιρετική γεύση. Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  11. Όσο γυρίζω ... μυρίζω, που έλεγε και μένα η γιαγιά μου.
    Ετσι δεν τα έχω κάνει ποτέ τα ρεβύθια Μαρία μου, έχω κάνει διάφορα κατά καιρούς αλλά με τις ντοματούλες ολόκληρες και με σπανάκι...ποτέ. Θα την έχω κατά νού με την πρώτη μου μαγειρική αποστολή για ρεβιθάδα.
    Καλημέρα να έχεις, και καθώς ήμουν την περασμένη Παρασκευή στην Χαλκίδα, αναπολώ τώρα την περατσάδα και θέλω να το "σκάσω" πάλι :-))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάλι ήρθες στη Χαλκίδα και δεν μου μίλησες!!!καλαααααά
      Τα ρεβίθια να τα δοκιμάσεις οπωσδήποτε!!
      Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  12. ωραιο, πρωτοτυπο, νοστιμο φαγητο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή