Σάββατο 7 Απριλίου 2012

Σοκολατόπιτα νηστίσιμη



Ακόμη και στην νηστεία δεν μπορώ να αποχωριστώ την σοκολάτα, γι'αυτό το σκέφτηκα το ξανασκέφτηκα και κατέληξα να φτιάξω αυτή την σοκολατόπιτα.
Έχω διαβάσει πολλές νηστίσιμες συνταγές για κέικ, όλες πάνω κάτω κυμαίνονται στα ίδια βασικά υλικά, αφού ελλείψει αυγών, βουτύρου, γάλατος, δεν υπάρχουν και πολλές εναλλακτικές. 
Το γάλα βέβαια θα μπορούσε να αντικατασταθεί από γάλα σόγιας ή γάλα καρύδας, εδώ το έχω αντικαταστήσει από χυμό πορτοκαλιού. Για να ενεργοποιήσω την σόδα χρησιμοποίησα αντί για ξύδι το λεμόνι, γιατί γευστικά είναι πιο κοντά στις προτιμήσεις μου.
Θα μπορούσαμε βέβαια να βάλουμε μέσα ξηρούς καρπούς χοντροκομμένους ή αποξηραμένα φρούτα. 
Η αλήθεια είναι.....,θα σας το ομολογήσω τώρα!! , ότι μετέτρεψα ένα νηστίσιμο κέικ με σταφίδες και ξηρούς καρπούς που δεν είχε σοκολάτα μέσα, σε σοκολατόπιτα.
Όπως και να έχει το αποτέλεσμα είναι πολύ γευστικό και σίγουρα το σιρόπι συμπληρώνει το γευστικό αποτέλεσμα.


Σοκολατόπιτα νηστίσιμη


Υλικά
400 γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις
60 γρ κακάο(1/2 κούπα)
200 γρ καλαμποκέλαιο (1 κούπα)
330 γρ ζάχαρη (1,5 κούπα)
2-2,5 πορτοκάλια +1 λεμόνι το χυμό τους (συνολικά οι χυμοί πρέπει να βγουν 1 κούπα)
1 κουταλιά της σούπας μαγειρική σόδα
1 κουταλάκι εσάνς πορτοκαλιού ή βανίλια


Σιρόπι
1 κούπα νερό (250 γρ)
1/2 κούπα κακάο (60 γρ)
1 κούπα ζάχαρη (220 γρ)
1/2 κούπα κουβερτούρα τριμμένη (100 γρ)
2 βανίλιες


Δημιουργία
Κοσκινίζουμε μαζί το αλεύρι και το κακάο, ρίχνουμε και την σόδα και ανακατεύουμε.


Στύβουμε τα πορτοκάλια και το λεμόνι και κρατάμε το χυμό τους.
Στο μπολ του μίξερ ανακατεύουμε το καλαμποκέλαιο, την ζάχαρη, την εσάνς και τον χυμό. Όταν γίνουν ένα παχύρρευστο μείγμα προσθέτουμε το μείγμα του αλευριού και ανακατεύουμε πολύ καλά.


Βουτυρώνουμε και αλευρώνουμε ένα ταψί 26 εκ και αδειάζουμε το μείγμα του κέικ.


Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 45- 50 λεπτά περίπου, μέχρι το μαχαίρι να βγαίνει καθαρό.
Αφήνουμε το γλυκό να κρυώσει και φτιάχνουμε το σιρόπι.
Βάζουμε όλα τα υλικά εκτός από την κουβερτούρα σε ένα κατσαρολάκι και βράζουμε 8-10 λεπτά, από την ώρα που θα αρχίσει ο βρασμός. Κατεβάζουμε από την φωτιά και ρίχνουμε την τριμμένη κουβερτούρα. Ανακατεύουμε απαλά μέχρι να λιώσει η σοκολάτα.


Αφήνουμε για 10 λεπτά το σιρόπι να γίνει χλιαρό, τρυπάμε με μια οδοντογλυφίδα το γλυκό και περιχύνουμε με το σιρόπι.



Αφήνουμε το γλυκό να κρυώσει και σερβίρουμε.



38 σχόλια:

  1. καλησπέρααα..και εγώ φτιαχνω μια παρόμοια συνταγή..αλλά σαν τη δική σου ζουμερή δεν είναι..πωπωπω..μόνο που τη βλέπω...μμμ...καλό σκ...φιλιαααααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά, παρόλο που είναι νηστίσιμη έχει την νοστιμιά της.
      Φιλιά

      Διαγραφή
  2. Μαράκι μου μπράβο σου για την έμπνευση πολύ ωραία η μετρατροπή, θα δοκιμαστεί οπωσδήποτε φαίνεται πολύυυυ λαχταριστό!!!
    Καλό βράδυ φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Ελένη, είναι καλό να υπάρχει ένα γλυκό μέσα στην νηστεία.
      Φιλιά

      Διαγραφή
  3. Μαρί,καλά κάνεις και μας φροντίζεις,γιατί η σοκολατένιες απολαύσεις είναι απαραίτητες τώρα με τη νηστεία.
    Αχ,λάχταριστή είναι μμμμ...
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι χαρά για μένα να βρίσκω τρόπους να απολαμβάνουμε γλυκά και στην νηστεία. Φιλιά.

      Διαγραφή
  4. Κι εμείς γλυκατζήδες είμαστε κι όλο το ψάχνω όπως είδες το θέμα :-).
    Καταγράφεται η συνταγή σου για τη βδομάδα που μας έρχεται. Δείχνει λαχταριστή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να το ψάχνεις κι εσύ Βαγγελιώ μου έτσι θα έχουμε υλικό και δεν θα ξεμένουμε από γλυκά!!

      Διαγραφή
  5. Πωπω, τι σοκολατοπιτα ειναι αυτη!!!
    Τελεια φαινεται!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μα δεν περίμενα κάτι λιγότερο από σένα Μαράκι!
    Νηστίσιμο μεν, απόλυτα ζουμερό και λαχταριστό δε!
    Φιλάκια, καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι να κάνω Έλενα, έχω μια μανία με τα γλυκά. Φιλιά πολλά.

      Διαγραφή
  7. Ωχ παναγία μου!!! Αυτά είναι!!! Λαχταριστή!!!!!!!!!
    Πολλά φιλιά!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πράγματι πολύ λαχταριστή η σοκολατόπιτα σου Μαρία! Καταγράφεται φυσικά:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σοκολάτα η αγαπημένη μου!
    Γειά στα χέρια σου Mari!
    Καλή σου μέρα και καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λίγοι είναι αυτοί πιστεύω που δεν αγαπούν την σοκολάτα. Καλά να περνάς.

      Διαγραφή
  10. Μαράκι μου καλημέρα και καλή μεγάλη εβδομάδα να έχουμε!
    Φτιάχνω μια παρόμοια σοκολατόπιτα, οπότε απλά να επιβεβαιώσω ότι είναι πραγματικά πολύ νόστιμη και αξίζει τον κόπο να δοκιμαστεί από τους λάτρεις της σοκολάτας!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ερμιόνη οπότε δεν θα προσπαθήσω να σε πείσω!!να είσαι καλά, φιλιά.

      Διαγραφή
  11. Πολύ ωραία σοκολατόπιτα.
    Ανκαι νηστίσιμη είναι κολασμένη :)

    Φιλιά
    Καλή Μεγάλη Εβδομάδα Μαρία :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τι μου κάνεις τώρα πρωί πρωί! Βρήκες το ευαίσθητό μου σημείο. Νηστίσιμη ή όχι θα εξαφανιζόταν στο λεπτό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσύ σοκολατομανής Κατερίνα;παρεούλα πάμε!!

      Διαγραφή
  13. Δήμητρα13/4/13 23:06

    Συγχαρητήρια για τη συνταγή! Την έχω φτιάξει 2 φορές και έχω ακούσει τα καλύτερα σχόλια! Να είστε καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Δήμητρα, χαίρομαι που σας άρεσε, η σοκολάτα είναι αλήθεια, μου δίνει έμπνευση!!Να είσαι καλά κι εσύ!!

      Διαγραφή
  14. Θα την κανω αυριο για τα γενεθλια του μπαμπα μου. Φαίνετε υπεροχη. Είμαι λατρης της σοκολάτας και οτι βρω που να την περιεχει το δοκιμάζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά για τον μπαμπά, ελπίζω να του άρεσε!!

      Διαγραφή
    2. Το λάτρεψε όπως όλοι οι οικογένεια. Θα πρέπει να έκανα κάτι λάθος γιατί όταν άνοιξα τον φούρνο για να δω αν ψηθηκε κάθισε. Πρέπει να γινει αυτο?

      Διαγραφή
    3. Δεν πρέπει να γίνει, μάλλον άνοιξες τον φούρνο την ώρα που φούσκωνε και γι'αυτό ίσως ξεφούσκωσε. Φυσικά όλα αυτά αν έβαλες σωστά όλα τα υλικά!

      Διαγραφή
  15. είναι πολύ ωραία συνταγή και νομίζω η ωραιοτερη σοκολατοπιτα που έχω φάει ποτέ! αλλα έχω μια ενσταση και μια ερώτηση. Την έχω κάνει δυο φορές και μου φαίνεται το κέικ λίγο ανοστο οπότε προσθεσα μια πρέζα αλάτι. Οσον αφορά την ερώτηση, είναι για το σιρόπι. Βράζω το σιρόπι οπως γράφετε για 8 λεπτα και λιώνω την κουβερτούρα μετά, και ενω ακολουθώ κατα γράμμα τα βήματα κατα το σιρόπιασμα, αν δεν φαγωθει κατευθείαν το γλυκο, την επόμενη μέρα το σιρόπι εχει ζαχαρώσει και μοιάζει σα κρουστα σοκολάτας. τι κάνω λάθος;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Calliopi πολύ καλά έκανες και πρόσθεσες αλάτι!! Όσο για το σιρόπι, μήπως το βράζεις σε πολύ δυνατή φωτιά; εμένα δεν μου έχει τύχει ποτέ, αλλά μπορείς να προσθέσεις μια κουταλιά γλυκόζη για να μην σου ζαχαρώνει!!
      Ελπίζω να σε βοήθησα!!

      Διαγραφή
  16. Ανώνυμος5/5/13 12:29

    καλημερα και απο μενα και Χρονια Πολλα σε ολους.

    Ειμαι λατρης της σοκολατας και εχω φτιαξει την συνταγη 3-4 φορες απο τον Μαρτιο που την ανακαλυψα. Ομως παρολο που απο γευση σκιζει στο τελος αφηνει μια απογοητευση γιατι εμενα μου βγαινει πολυ στεγνη και δεν ρουφαει το σιροπι. Καμμια σχεση με τισ φωτο σου. Το μειγμα γινεται πολυ σφιχτο σαν ζυμη για ψωμι οταν βαλω το αλευρι. Μηπως η ποσοτητα του αλευριου ειναι πολλη για τοσο λιγα υγρα? Τι κανω λαθος?

    Ευχαριστω πολυ
    Σοφια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χρόνια πολλά Σοφία!
      Σίγουρα κάτι κάνεις λάθος, το μείγμα πρέπει να σου βγαίνει παχύρευστο, όπως φαίνεται στην φωτογραφία. Γι'αυτό την επόμενη φορά μην το ρίχνεις μονομιάς το αλεύρι, δοκίμασε να κρατήσεις λίγο για να ελέγξεις, αν το σηκώσει όλο το βάζεις, αλλιώς όχι. Εξαρτάται και τι αλεύρι χρησιμοποιείς φυσικά! Τα υγρά είναι μια χαρά για αυτό το αλεύρι(λάδι και χυμός).
      Το σιρόπι αν το κεικ είναι σωστό θα το πάρει, τρυπώντας το εδώ κι εκεί!
      Εύχομαι να τα καταφέρεις!!

      Διαγραφή
  17. Ανώνυμος3/3/14 17:46

    Ωραία συνταγή, φουσκωσε μια χαρά (απόρησα μαλιστα αφού μπήκε απλό αλεύρι), μου βγήκε πολύ έντονη γεύση κακάο, μάλλον θα βάλω λίγο λιγότερο την επόμενη φορά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ!! Απλό αλεύρι βέβαια, αλλά έχει προστεθεί και η σόδα γι'αυτό φουσκώνει. Νομίζω ότι το κακάο είναι ότι πρέπει, αλλά βέβαια γούστα είναι αυτά!!

      Διαγραφή
  18. Σκέφτομαι να την φτιαξω ελπίζω να την πετύχω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή